Wat doet een NVM aankoopmakelaar?
STAP 1. CONTACT
Neem contact op met Van Doorn Makelaardij. Dit kan voor dat u uw zoektraject gaat beginnen, maar ook nadat u uw nieuwe woning heeft gevonden. In dit laatste geval kan snelheid van groot belang zijn. Daarom zijn wij ook buiten kantoortijden en in het weekeinde bereikbaar op: 030 276 9000.
STAP 2. BEZICHTIGING
Na uw officiële opdrachtgeving en overleg met u nemen wij contact op met de verkoper of diens makelaar, voor het maken van een bezichtigingsafspraak. Heeft u de woning de eerste keer alleen bezichtigd? Dan gaan wij de tweede keer met u mee. Heeft u een mooie woning op het oog in de Randstad? Wij zijn specialist in Utrecht, Maarssen, Vleuten, De Bilt, Zeist, Houten, Nieuwegein en Bunnik.
STAP 3. EVALUATIE
Na de bezichtiging spreken wij samen het huis nogmaals door. Wij attenderen u op zaken betreffende het huis, maar ook over de directe omgeving. Ook adviseren wij of er nader onderzoek nodig is met betrekking tot kadaster, bestemmingsplan, bouwkundige aspecten, Vereniging van Eigenaren, etc.
STAP 4. ONDERHANDELEN
Nadat wij met u de onderhandelingsstrategie hebben besproken, gaan wij voor u de onderhandelingen voeren. Hierin houden wij rekening met aspecten als bijvoorbeeld: over te nemen roerende zaken, huisvestingsvergunning, starterslening, bouwkundige aspecten, bouwvergunningen, offerte termijnen van uw hypotheek, verkrijgen van financiering, oplevertermijn, en nog vele andere aspecten. Van alle gesprekken die wij namens u voeren houden wij u uiteraard op de hoogte. Net zolang tot de bodemprijs is bereikt.
STAP 5. KOOPOVEREENKOMST
De verkopend makelaar zal de koopovereenkomst opstellen en daarin alle afspraken die tussen koper en verkoper gemaakt zijn, verwerken. Deze overeenkomst, met de bijbehorende bijlagen gaan wij uitgebreid met u doornemen zodat u deze met een gerust gevoel kunt ondertekenen. Uw 3 dagen bedenktijd gaan dan lopen! De koopovereenkomst zal door de verkopend makelaar naar de door u uitgekozen notaris worden verzonden.
STAP 6. TAXATIE
Direct na het ondertekenen van de koopovereenkomst zal uw nieuwe woning getaxeerd moeten worden. Dit ten behoeve van het verkrijgen van een financiering. Heeft u verbouwingsplannen? Dan dient dit van te voren worden aangegeven zodat hier rekening mee gehouden kan worden.
STAP 7. FINANCIERING
Voor het bieden op uw woning behoren wij al uw financiele mogelijkheden te weten. Maar nu is het moment om de juiste deskundige partijen te benaderen voor het verzorgen van de financiering of verhuurhypotheek. Van Doorn Makelaardij heeft zeer bekwame relaties hiervoor en kan u hier desgewenst, kosteloos, in begeleiden.
STAP 8. FINANCIËLE CONTROLE
Een dag voordat u naar de notaris gaat, nemen wij contact met de notaris op om te controleren of alle gelden ontvangen zijn. Zo bent u gegarandeerd van een zorgeloze afhandeling.
STAP 9. INSPECTIE
Vlak voordat u naar de notaris gaat om uw handtekening onder het nieuwe eigendomsbewijs te zetten, gaan wij samen met u naar de woning voor de eindinspectie. Tijdens deze inspectie nemen wij alle meterstanden voor u op. Ook controleren wij of alles nog in dezelfde staat is zoals is afgesproken.
STAP 10. NOTARIS
De laatste stap! Wij gaan samen met u, en de andere partijen naar de notaris. Hier zal de akte van levering (eigendomsbewijs) en de hypotheekakte getekend worden. Ook is dit het moment dat u de sleutel overhandigt krijgt!
Nu is het huis van u en kunt u gaan genieten!